Snart 1 år.

Snart blir Franklin och hans syskon 1 år. Jag köpte en kong, ett nytt fint halsband och en id-bricka som var tänkt för honom på födelsedagen. Men jag kunde inte hålla mig så han fick alla sakerna häromveckan!

Dock blev både hund och katt ivrigt förtjusta i kongen (som studsar och flyger lite hur som helst). Jag vet inte vad som hände, men plötsligt hördes ett pangbomkras och en fönsterlampa av glas låg utspridd över vardagsrumsgolvet. Inga skadade tassar, men en hopplöst trött matte och arg husse. :)
Promenaderna går bara bättre och bättre. Oftast går han lugnt bredvid och är exemplarisk. Men ibland får han tokfnatt och ska bita i kopplet och "morra". Men efter den här vinterns intensiva träning så räcker det ofta med ett starkt Nej och att man drar lite i kopplet så slutar han.  jag läste på brorsan Gordons blogg att Gordon börjat lyfta på benet. Det gör INTE Franklin, han har ingen kontroll alls!! :) Det kommer kiss lite överallt, framför allt på framtassarna och han har så bråttom och avbryter när han inte är färdig. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0