Längesen nu...

Hallå, hallå!
Nu var det otroligt länge sen jag skrev, tyvärr. Men eftersom jag nästan ständigt sitter vid datorn när jag pluggar, så vill jag mest bara stänga av den och göra någonting annat när jag är färdig. Då blir det inte så mycket bloggande!

Nu har vi flyttat till Norberg i alla fall och både vi, Franklin och katten Sören stormtrivs! Fyra rum och kök och dessutom närhet till mycket skog och grönområden är helt perfekt. Det är skönt att ha ställen där Frank kan få gå lite lös så att han lär sig.
  Igår kom det ju en hel del snö och Franklin blev så till sig att han inte ens kunde bajsa. Han skulle bara ätaätaäta en massa snö. Helt galen var han! Det är roligt att ha en hund som verkligen älskar nya upptäckter och som ytterst sällan är rädd. Blir han rädd för någonting så ska han genast undersöka det. När Christian slog på förstärkaren och började spela lite gitarr så flög nästan hunden upp i luften, men sen skulle han snabbt dit och kika vad husse höll på med.
  Vi går inte någon kurs just nu, det blir nog antagligen någonting till våren. Just nu håller vi mest på att räta upp något stabilt liv och få en fungerande vardag med vovven. Just nu börjar han dessutom bli könsmogen, så han är lite stissig, minst sagt. Han ska ofta försöka hävda sig, till och med så att han har börjat bli lite för hårdhänt när han leker. Det är inte okej och det får han veta. Men oftast är han go' och gla' och älskar att pussas och sitta i knä.

Nu måste jag återgår till böckerna och läsa. Får se om jag kanske slänger in lite bilder senare idag, men att ta foton på en boxer är INTE lätt. Haha!

Kram
Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0